سفارش تبلیغ
صبا ویژن


سلام

   من در این پست مطلبی در مورد مکعب معروف روبیک (Rubik"s Cube) درج کرده ام. مکعب روبیک یک مکعب متشکل از مکعب های کوچک تر به صورت شکل زیر است. این مکعب در ابعاد گوناگونی مانند 2*2*2، 3*3*3، 4*4*4 و یا 5*5*5 وجود ساخته می شود که در حقیقت یک سرگرمی هوش و حوصله است. البته مسابقات جهانی مربوط به آن هم برپا می شود. همان طور که مشاهده می کنید، این مکعب رنگی است. در حقیقت 6 رنگ مختلف در آن وجود دارد که در نهایت باید طوری آن را بچینیم که هر وجه مکعب تنها شامل یک رنگ باشد. البته روش حل آن را می توان یافت ولی نمی توان به راحتی حفظ کرد و یاد گرفت. کمی پیچیده است و باید تمرین زیاد شود. فقط به عنوان نکته بدانیم که مرکز هر وجه یک رنگ است (حتی در حالت به هم ریخته) و این مرکز ها به هیچ وجه تغییر موقعیت ندارند و سر جای درست خود هستند. پس این نکته را در چیدن رنگ ها بدانیم، وقتی که مرکز وجهی مثلاً قرمز است یعنی آن وجه باید کاملاً باید قرمز شود.

برای دانلود ها به ادامه ی مطلب بروید.

من در ذیل یک نرم افزار کم حجم که خودم آن را امتحان کردم برای دانلود قرار داده ام. این نرم افزار به عنوان ورودی یک مکعب را با چیدمان رنگ دلخواه شما می گیرد و آن را حل می کند و مراحل را نیز سه بعدی نشان می دهد. در ادامه یک فایل آموزشی نیز قرار داده ام که انگلیسی هم هست و مراحل را مفصل توضیح داده است و می تواند کارایی خوبی داشته باشد.

   به طور کلی باید با تمرین زیاد بر آن مسلط شوید.

 

rubik2.JPG

 

 

rubik1.JPG

 

(توجه: لینک های دانلود به طور غیر مستقیم از سایتی گرفته شده است و من آن ها را آپلود نکرده ام، اگر مشکلی بود در قسمت نظرات بفرمایید)

 

 

 

دانلود نرم افزار حل کننده ی مکعب روبیک

 

دانلود فایل آموزش حل مکعب روبیک


مشخصات وبلاگ
م.م.ا[0]
 

به وبلاگ من خوش آمدید. امیدوارم از بخش های آن لذت ببرید.


تصویر
عناوین یادداشتهای وبلاگ
دسته بندی موضوعی
چاپ عکس های دلخواه شما
لینک
ساعت
LOST نظرسنجی سریال
اوقات شرعی
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 9
کل بازدید : 357363
کل یاداشته ها : 174

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ