سفارش تبلیغ
صبا ویژن


   شاید جالب باشد ولی در این پست می خواهم یک نکته ی آشپزی بگویم. به عبارت بهتر می خواهم طرز تهیه ی قره قوروت و کشک (از نوع توپی) را به شما آموزش دهم. البته باید بگویم که من این آموزش را از یک آشنای محلی فراگرفتم و یک بار هم تجربه کردم.

   برای تهیه ی این دو فرآورده ی خوشمزه ی لبنی تنها ماست و آب و نمک کافی است. از آن جا که بنده مقدار هر کدام را دقیق نمی دانم، تجربه ی خود را که موثر بود، بیان می کنم. البته بهتر است در مقیاس بیشتری تهیه شود. برای من دست گرمی بود!!!

   در ابتدا حدود نیم کیلو ماست را به خوبی می زنیم به طوری که کاملاً یکنواخت شود. توجه کنید که نباید دانه های چربی و متراکم در ماست باقی بماند و باید کاملاً یکنواخت شود. حال حدود 1.5 لیوان آب را به آرامی هر چه تمام تر به این ماست اصافه می کنیم و همین طور به هم می زنیم. سپس دوغ یکنواختی بدست می آید که باید به آن کمی نمک نیز بیفزاییم و باز به خوبی به هم می زنیم.

   سپس این دوغ را روی گاز گذاشته و حرارت می دهیم. باید اجازه دهیم تا دوغ داغ شود و قبل از اینکه بخواهد شروع به جوشیدن کند، آن را از روی حرارت برداشته و در یک پارچه ی صافی ریخته و می گذاریم تا آب آن کاملا خارج شود. حاصل کشک خواهد بود که باید آن را به صورت توِپی در آورده و بگذارید خشک شود. همچنین آب جدا شده را مجدداً روی حرارت بگذارید تا کاملاً آب آن تبخیر شده و غلیظ شود. در نهایت آن را از روی حرارت برداشته و بگذارید خنک و خشک شود. این همان قره قوروت خوشمزه است.

 


مشخصات وبلاگ
م.م.ا[0]
 

به وبلاگ من خوش آمدید. امیدوارم از بخش های آن لذت ببرید.


تصویر
عناوین یادداشتهای وبلاگ
دسته بندی موضوعی
چاپ عکس های دلخواه شما
لینک
ساعت
LOST نظرسنجی سریال
اوقات شرعی
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 9
کل بازدید : 357364
کل یاداشته ها : 174

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ