سفارش تبلیغ
صبا ویژن


    شاید  تا به حال تصمیم گرفته باشید که یک برنامه ی تلویزیونی را که از دست داده اید، از طریق سایت آرشیو برنامه های صدا و سیما (www.iransima.ir) دریافت نمایید و حتماً بسیار هم در اینترنت جستجو کرده اید و به در بسته خورده اید. بنده اقرار می کنم که واقعاً شاید راهی برای دانلود از این سایت وجود نداشته باشد و برای همین به نظرم تنها راه ذخیره ی برنامه های آرشیو صدا و سیما این راه می باشد. روشی که من به صورت تجربی با صرف زمان زیاد به دست آورده ام صد در صد عملی است و موفقیت آمیز خواهد بود. فقط کمی کار طولانی است و شاید نیازمند حوصله و دقت باشد ولی شدنی است. من به راحتی می توانم از برنامه های مورد علاقه ی خود به کمک سایت iransima نسخه ی backup تهیه کنم. برای دانلود نرم افزار ها و اطلاع از روش کار به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید.

 

    بدین منظور شما نیاز به دو نرم افزار خواهید داشت که یکی صدا را و دیگری تصویر را ضبط کند. از میان نرم افزار های ضبط تصویر، بنده موارد زیادی را تست کرده ام و در همه ی آن ها (حتی Camtasia که یکی از معروف ترین و قدرتمندترین گزینه هاست) مشکل روان نبودن تصویر ذخیره شده وجود دارد. ولی نرم افزاری به نام CaptureWiz Pro وجود دارد که از این قاعده مستثناست. این نرم افزار که امکان ضبط تصویر و صدا همزمان را می دهد، خیلی خوب کار می کند. اگر شما یک کابل که دو طرف آن فیش صدا (جک 3.5 میلیمتری) هست، داشته باشید می توانید با همین یک نرم افزار کار خود را پیش ببرید. ولی من فرض را بر این می گذارم که شما در موقعیتی ضروری هستید (مانند تجربه ی من) که کابل هم اطرافتان نمی باشد. لذا باید از برنامه ی ضبط صدا از محیط ویندوز استفاده کنید. در این زمینه هم برنامه های زیادی وجود دارد. بنده نرم افزار AD Stream Recorde را که یکی از معروف ترین هاست را تست کرده ام ولی به نتیجه نرسیده ام. از این رو نرم افزار FairStars Recorder را پیشنهاد می کنم. کار با هر دو نرم افزار ساده است ولی برای مفید بودن این آموزش، مراحل کار با CaptureWiz Pro را مختصراً توضیح می دهم:

دانلود برنامه ی CaptureWiz pro

دانلود برنامه ی FiarStars Recorder

کار با CaptureWiz Pro

    پس از دانلود و نصب نرم افزار، آن را اجرا کنید. برنامه ی تلویزیونی که می خواهید ضبظ کنید را باز کرده و بگذارید کاملاً بافر شود و بعد از اتمام این کار آماده ی شروع ضبط شوید. بدین ترتیب دیگر در حین ضبط، تصویر توقف نمی کند. در صفحه ی نرم افزار، بر روی گزینه ی Area کلیک کنید. سپس کادری که ویدیو (تصویر) قرار است در آن پخش شود را select (انتخاب) کنید. وقتی اشاره گر ماوس را روی کادر ببرید خودش یک کادر قرمز رنگ نشان می دهد. با کلیک کردن و انتخاب ناحیه ی مورد نظر برای ضبط، یک Output Toolbar به شما نشان داده می شود. گزینه ی Video را انتخاب نمایید. بدین ترتیب وارد صفحه ی جدیدی می شوید که یک دایره ی قرمز رنگ با نام Start در آن وجود دارد. با کلیک بر روی آن، ضبط آغاز می شود و با همان دایره هم پایان می پذیرد. از گزینه ی Options هم می توانید تنظیمات مربوطه را اعمال کنید. پس از اتمام ضبط، یک پنجره ی Player باز می شود که ویدیوی ضبط شده را نشان می دهد. با انتخاب گزینه ی Convert در پایین آن صفحه، می توانید فیلم مورد نظر را با فرمت دلخواه ایجاد کنید.

 

    پس از این که صدا را نیز ضبط کردید باید، صدا و تصویر را در برنامه ی Windows Movie Maker باز کنید و ادغام کنید. بدین ترتیب کار پایان می گیرد.


مشخصات وبلاگ
م.م.ا[0]
 

به وبلاگ من خوش آمدید. امیدوارم از بخش های آن لذت ببرید.


تصویر
عناوین یادداشتهای وبلاگ
دسته بندی موضوعی
چاپ عکس های دلخواه شما
لینک
ساعت
LOST نظرسنجی سریال
اوقات شرعی
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 32
کل بازدید : 357938
کل یاداشته ها : 174

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ