سفارش تبلیغ
صبا ویژن


کم ضخامت ترین رایانه همراه اپل مکینتاش MacBook Air نام گرفته است.

روز سه شنبه ?? دی ماه شرکت Apple از رایانه همراه جدید خود که آن را "نازکترین رایانه همراه جهان" می داند پرده برداشت. این رایانه همراه در کنار ضخامت بسیار کم و ویژگی های ارایه شده برای حمل آسانتر خود، از قابلیت های فراوان و جدیدی نیز پشتیبانی می کند که به عقیده اپل، نه تنها آن را "نازک ترین رایانه همراه جهان" قرار می دهد بلکه کارایی آن را نیز در حد رایانه های همراه ضخیم و سنگین فعلی و حتی فراتر از آن قرار می دهد. ویژگی هایی همچون استفاده از دیسک های حالت جامد یا "Solid State Drive" و استفاده از پردازنده قدرتمند Core 2 Duo و پشتیبانی از حافظه کافی برای اکثر کاربرد ها. اما با وجود قابلیت های ارزشمندی که Apple آن رو موجب برتری MacBook Air می داند، ضخامت کم این رایانه همراه اشکالاتی را نظیر عدم امکان تعویض باتری آن و نیز anti-spill نبودن صفحه کلید آن نیز در پی خواهد داشت که بخصوص برای کاربرانی که به صورت مداوم از آن استفاده کنند شاید آزار دهنده تلقی شود.

macbook_air.jpg

 نمای روبرو از Apple MacBook Air نازک ترین نوت بوک جهان

"ما نازک ترین رایانه همراه جهان را ساختیم البته بدون قربانی کردن یک صفحه کلید کامل و یا یک نمایشگر 13 اینچ. مطمنا در اولین برخورد با MacBook Air باور کردن اینکه این یک نوت بوک با کارایی بالا و صفحه کلید و نمایش کامل است برای شما سخت خواهد بود! اما خواهد بود!" سخنان استیو جابز در مراسم معرفی MacBook را خواندید.

 اپل مک بوک Air مجهز به یک صفحه نمایش 13.3 اینچی صفحه عریض با قابلیت تفکیک 1280x800 پیکسل و دارای وزنی معادل 1.36 کیلوگرم است. ضخامت آن تنها در ضخیم ترین محل 1.9 سانتیمتر و در نازکترین قسمت تنها 4 میلیمتر است. این نوت بوک از پردازنده Intel Core 2 Duo با سرعتی معادل 1.60 گیگاهترز به همراه 4 مگابایت حافظه کش که بر پایه فناوری ساخت 45 نانو متری ساخته شده است استفاده می کند که این پردازنده دو هسته ای سرعت مناسب و تولید حرارت پایینی را در اختیار این نوت بوک قرار می دهد. حافظه اصلی MacBook Air برابر با 2 گیگابایت حافظه سریع از نوع DDR2 و دیسک سخت آن در دو نوع 80 گیگابایتی سنتی و یا 64 گیگابایتی از نوع حالت جامد به انتخاب خریدار است. پردازنده گرافیکی این رایانه همراه از نوع توکار Intel GMA X3100 و از دیگر مشخصات آن می توان به کارت شبکه بی سیم 802.11n، وب کم و میکروفون داخلی و تجهیزات ارتباطی usb و ... اشاره نمود.

macbook_air_1.jpg

نمای جانبی از Apple MacBook Air نازک ترین نوت بوک جهان

به ادعای Apple، این نوت بوک با هربار شارژ کامل باتری توانایی کار مداوم به میزان 5 ساعت را داراست که برای این نوت بوک با این ضخامت بسیار عالی به نظر می رسد.

 با اینکه نوت بوک جدید شرکت Apple ویژگی های منحصر به فردی را از نظر طراحی و امکانات در اختیار دارد، اما باید گفت که این رایانه همراه  را به سختی باید بهتری  نوت بوک نازک در جهان دانتس! پیش از این شرکت های سونی و فوجیتسو-زیمنس نیز اقدام به ساخت نوت بوک های نازکتز از 2.5 سانتیمتر کرده اند که از امکاناتی چون باتری قابل تعویض و صفحه کلید anti-spill  بر خوردار بودند. همچنین دیسک سخت 80 گیگابایتی "AIR" به سختی نظر دوست داران فایل های چند رسانه ای را به خود جلب خواهد کرد.

 Apple زمان فروش عمده این محصول را در طی دو هفته آینده اعلام کرده است و قیمت آن بسته به امکانات مورد نظر از 1799 دلار آغاز می گردد.

منبع: www.sakhtafzar.com


مشخصات وبلاگ
م.م.ا[0]
 

به وبلاگ من خوش آمدید. امیدوارم از بخش های آن لذت ببرید.


تصویر
عناوین یادداشتهای وبلاگ
دسته بندی موضوعی
چاپ عکس های دلخواه شما
لینک
ساعت
LOST نظرسنجی سریال
اوقات شرعی
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 16
کل بازدید : 358104
کل یاداشته ها : 174

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ