سفارش تبلیغ
صبا ویژن


 سلام

   هدف من در این پست آشنایی مختصری با نحوه ی کار با فایل های صوتی در نرم افزار Cool Edit می باشد.

   به طور کلی بسیاری از ما با فایل های صوتی زیاد سر و کار داریم. شاید بخواهیم فایلی را از یک قالب (فرمت) به قالبی دیگر از فایل صوتی تبدیل کنیم. شاید بخواهیم افکت هایی بر روی صوت ها بدهیم و ... .

    حال شاید تبدیل فرمت را بدانیم و انجام دهیم ولی افکت دادن را نتوانیم انجام دهیم. یعنی اطلاعات ممکن است ناقص باشد. حال اگر ما بتوانیم کار با نرم افزار Cool Edit را که ساده هم هست را یاد بگیریم، تمام کار های مربوط به فایل های صوتی را در سطح بالا و کاملی انجام دهیم.

   برای آشنایی و دانلود برنامه به ادامه ی مطلب بروید.

 

 

 

    نرم افزار Cool Edit نرم افزاری است که تقریباً می توان گفت که تخصصی است و سطح کاربری بالایی دارد. البته کار کردن با آن در سطوح پایین تر حداقل برای رفع نیازهای یاد شده آسان است. قابلیت هایی مانند ایجاد افکت های مختلف بر روی صوت، استخراج (جدا کردن) صوت از تصویر، تبدیل انواع فرمت های صوتی به یکدیگر و ... از جمله ی بسیار قابلیت های این نرم افزار است. قبل از هر چیز باید بگویم که من لینک دانلود برنامه آن را برای دانلود قرار داده ام. گرچه با جستجو در اینترنت به راحتی پیدا می شود:

 

دانلود  Cool Edit Pro 2.1 

 

(فایل کرک)

 

حال به نحوه ی کار با برخی از توانایی ها اشاره می کنم:

تبدیل فرمت و یا تغییر حجم فایل های صوتی:

   برای این کار راه های زیادی وجود دارد. ولی ساده ترین راه آن این است که فایل مورد نظر را در برنامه باز (open) کنید و سپس از منوی File گزینه ی Save as… را انتخاب نمایید. با باز شدن پنجره ی مربوطه در ذیل قسمت نام فایل، نوع فایل را مشاهده می کنید که به راحتی می توانید نوع فایل مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در ضمن دکمه ای به نام Option وجود دارد که تنظیمات کامل تری را ارایه می دهد و می توانید به عنوان مثال یک فایل mp3 را به یک فایل mp3 با Rate کمتر و در نتیجه حجم کمتر تبدیل کنید. برای این کار هم کافیست بدانید که هر فایل صوتی دارای خصیصه ای به نام Rate یا همان فرکانس نمونه برداری شده می باشد که هر چه بیشتر باشد حجم فایل و در نتیجه کیفیت بیشتر خواهد بود. حال با تقلیل این مقدار می توانید حجم و کیفیت را کاهش دهید.

 

جدا کردن صوت از تصویر:

   برای این کار کافیست به منوی File رفته و بر روی گزینه ی Extract Audio from Video… کلیک کرده و فایل تصویری مربوطه را انتخاب نمایید و کار را به همین سادگی انجام دهید. البته باید به انواع (فرمت های) قابل قبول در نرم افزار توجه نمایید.

 

ایجاد افکت بر روی فایل های صوتی:

   برای ایجاد افکت های مختلف بر فایل صوتی باید ابتدا آن را باز کنید. پس از باز کردن فایل، یک سری موج صوتی به شما نمایش داده خواهد شد که در حقیقت سیگنال نمونه برداری شده ی فویل صوتی است. شما در سمت چپ صفحه ی نرم افزار لیستی از افکت ها را می توانید مشاهده نمایید. با انتخاب قسمتی از موج یا همان فایل صوتی توسط ماوس می توانید افکتی را بر روی آن قسمت پیاده نمایید. به عنوان مثال در قسمت افکت ها شاخه ای به نامAmplitude  را می توانید مشاهده کنید که اولین زیرشاخه ی آن Amplify می باشد. با کلیک بر روی این افکت، پنجره ی تنظیمات آن باز شده و شما می توانید صدا را تقویت و یا تضعیف نمایید.

 

   البته این نرم افزار قابلیت های زیادی دارد که اگر سوالی بود در قسمت نظرات درج کنید و اگر من اطلاع داشتم پاسخ خواهم داد.

 

 

    


مشخصات وبلاگ
م.م.ا[0]
 

به وبلاگ من خوش آمدید. امیدوارم از بخش های آن لذت ببرید.


تصویر
عناوین یادداشتهای وبلاگ
دسته بندی موضوعی
چاپ عکس های دلخواه شما
لینک
ساعت
LOST نظرسنجی سریال
اوقات شرعی
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 16
کل بازدید : 358095
کل یاداشته ها : 174

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ