سفارش تبلیغ
صبا ویژن


    شرکت BMW به تازگی از آخرین طرح اتومبیل انتزاعی خود پرده برداری کرده است (البته از طریق یک ایده ی اولیه) که مطمئناً باعث شگفتی و تحول در صنعت خودرو خواهد شد.  در حقیقت این مدل انتزاعی بر اساس قاعده ی کلی هندسه و توابع با n سازگاری (؟) می باشد.این به معنای توانایی BMW در گرایش به سطحی فراتر و ابداع حداکثر ایده ها به همراه حداقل محدودیت های معمول در طراحی خودرو می باشد.

gina 2.jpg

 bmw_Gina_Light_Visionary_2008-01.jpg

 

gina 3.jpg

لطفاً برای اطلاعات بیشتر و تصاویر دیگر این اتومبیل به ادامه ی مطلب رجوع کنید.

 

   ترجمه یا تفسیر اول GINA به مدل فیزیکی (واقعی) در مدل انتزاعی Light Visionary (الهام گرفته شده یا خیالی) به نمایش در آمده است. تنها خصیصه ی آشنای این اتومبیل وجود 8 سیلندر واقعی در یک بدنه با شاسی با قاب سه بعدی به همراه دو جفت لوله اگزوز و چرخ های 20 اینچی با آلیاژی از فلزات ارزشمند می باشد. به غیر از این ها، این بدنه ی خارجی رویایی آن است که ما را به شگفتی وا می دارد. بدنه ی این اتومبیل به طور کلی با چهار تکه ی بزرگ از ماده ای انعطاف پذیر پوشیده شده است که می تواند بر اساس زیرساختار هایی که می توانند توسط نیروهای الکتریکی و الکتروهیدرولیکی روی شاسی حرکت کنند، کشیده و یا کوچک شود.

 

gina 4.jpg

   در اصل چهار قسمت کلی بدنه ی خارجی این اتومبیل را بدین زیبایی می سازد: بزرگترین تکه از جلوی اتومبیل شروع شده و به طور عرضی بر روی اتومبیل گسترده می شود و از در های آن گذشته و به پشت اتومبیل می رسد. دو تکه ی شبیه به پارچه ی دیگر نیز از جلوی پنل پایینی آن شروع شده و از قاب چرخ های عقبی عبور کرده و به پشت می رسد. تکه ی آخر هم قسمت مربوط به صندوق عقب را پوشش می دهد. وقتی درب های اتومبیل به صورت کشویی به طرف بالا باز می شوند، پوشش آن ها مانند پارچه به صورتی زیبا جمع می شود و با بسته شدن درب ها به طور ظریفی به حالت اولیه باز می گردند.

   در حقیقت پوشش بدنه ی این اتومبیل دارای یک لایه ی شبکه ای از پارچه ای ضد آب و مقاوم در برابر دما های بالا، در سطح خارجی و یک لایه ی سیمی فلزی در زیر این سطح می باشد تا بتواند کشش ها و لطافت لایه ی خارجی را حفظ نماید. در ضمن در قسمت هایی که نیاز به انعطاف بیشتر دارند، از بست های کربنی استفاده می شود.

   البته این خودرو تنها به دلیل پوشش زیبای بدنه ی آن مورد توجه واقع نشده است بلکه همچنین عملکرد آن بسیار دخیل است. با وجود پوشش انعطاف پذیر این اتومبیل، چراغ های جلو می توانند در صورت لزوم پنهان شوند و یا آشکار شوند. چراغ های راهنما نیز تا قبل از زمان استفاده پنهان هستند و نور آن ها از پشت پوشش نیمه شفاف می درخشد. در ضمن جریان هوا در اطراف بدنه می توانند مدیریت شوند. همچنین قسمت متحرک جلویی می تواند برای آیرودینامیک بهتر تغییر شکل دهد. به علاوه، به دلیل وجود تنها یک تکه در قسمت صندوق عقب اتومبیل، باله ی آن (منحرف کننده ی هوا) تا قبل از زمان استفاده پنهان است.

 

gina 5.jpg

   کریس بنگل (Chris Bangle)، مدیر گروه طراحی BMW، می گوید "نیاز های شخصی مشتری حوزه ی تولیدات ما را وسیع تر خواهد کرد و ارزش های اساسی را که صنعت ما را به جلو هدایت می کنند، تغییر می دهد. بدین خاطر است که BMW به دنبال ابداع طرح ها و راه حل هایی نو و متفاوت است. با مشاهده ی این مدل جدید از BMW می تواند متوجه شد که این شرکت جلودار طراحی مبتکرانه ی خودرو می باشد.

 

منبع: سایت YAHOO!

ترجمه: م.م.ا


مشخصات وبلاگ
م.م.ا[0]
 

به وبلاگ من خوش آمدید. امیدوارم از بخش های آن لذت ببرید.


تصویر
عناوین یادداشتهای وبلاگ
دسته بندی موضوعی
چاپ عکس های دلخواه شما
لینک
ساعت
LOST نظرسنجی سریال
اوقات شرعی
آمار وبلاگ
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 16
کل بازدید : 358089
کل یاداشته ها : 174

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ